GURBINDO ETXEAN EGINIKO ESKOLA BISITALDIETAN LAKARRAREN
PARTEHARTZEA
COLABORACIÓN DE
LACARRA CON LAS VISITAS ESCOLARES
A CASA
GURBINDO
LAKARRA Nagusi Elkarteak, Baratze Adiskideak programaren barruan, Gurbindo Etxea-ko arduradunekin parte hartzen du, Iruña eta Iruñerriko ikastetxeekin antolatzen diren eskola bisitaldi programan.
La asociación de Mayores LACARRA dentro de su programa Huertas Amigas colabora con responsables de Casa Gurbindo Etxea en el programa de visitas escolares que desde allí se organizan con los diferentes centros escolares de Pamplona y Comarca.
OBJETIVOS:
Objetivo General
- Favorecer el intercambio intergeneracional y el conocimiento del medio natural en el entorno de las Huertas de Casa Gurbindo.
- Potenciar el valor de las personas mayores y su contribución social.
Objetivos Específicos
• Para las personas mayores:
-Promover el envejecimiento activo, el aumento de la vitalidad, la autoestima y la sensación de autovalía.
-Potenciar el desarrollo
de habilidades cognitivas (memoria, organizar y transmitir información, etc.) y sociales (escuchar, comunicar, la empatía, etc.).
• Para los/as niños/as:
-Ofrecer una visión positiva del envejecimiento y de las personas mayores.
-Mostrar el valor de las personas mayores como fuente de sabiduría y experiencia.
-Proporcionar información sobre el medio ambiente: las plantas,
sus cuidados, su
utilidad,
el
compostaje, etc., y sobre los animales del recinto.
HELBURUAK:
Helburu Orokorra
- Belaunaldien arteko elkarlana eta Gurbindo Etxea-ko Baratzeetan ingurunearen ezagupena bultzatzea.
- Pertsona nagusien balioa eta beraien ekarpen soziala sustatzea.
Helburu zehatzak
• Pertsona nagusientzat:
-Zahartze aktiboa, bizkortasunaren haundipena, autoestimazioa eta autobalioaren sentipena sustatzea.
-Trebetasun kognitiboak (oroimena informazioa antolatu eta adieraztea.) eta sozialak (entzun, komunikatu, enpatia,.) indartzen saiatzea.
• Haurrentzat:
-Zahartze prozesua eta pertsona nagusiei buruzko ikuspegi positiboa erakustea.
-Pertsona nagusien balioa erakustea, jakindura nahiz esperientzia duten aldetik.
-Inguruneari buruz (landareak, zainketak, etekinak, konpostajea,) eta barrutian
dauden animaliei buruzko informazioa ematea.
DESARROLLO DE LA
ACTIVIDAD:
Las actividades que se
han realizado se
han agrupado en las siguientes temáticas:
1. Paseo por
la huerta (en esta actividad se ha colaborado apoyando a los monitores de Casa Gurbindo).
Nuestra colaboración ha consistido en guiar a los niños y niñas por los bancales del huerto ofreciéndoles información sobre las diferentes plantas (tanto aromáticas como hortícolas), su proceso
de siembra o plantación, cuidados y usos
comestibles. También respondíamos
a las preguntas y dudas que durante el paseo por la huerta iban surgiendo.
2.
Visita a los animales
de la instalación (Casa Gurbindo).
En Casa Gurbindo existen algunos ejemplares de pavo real, palomas, ocas, conejos, cabras, gallinas, etc. Los monitores muestran a
los
niños/as las diferentes especies, proporcionando las explicaciones oportunas y respondiendo a las preguntas de los/as niños/as.
3. Visita a la zona de compostaje (Casa Gurbindo).
Se ha habilitado una
zona
donde se amontona
la materia orgánica proveniente de
la misma huerta para la realización
del compost que luego se utiliza para enriquecer la tierra de cultivo. Los/as escolares
visitan esta zona para mostrarles este proceso, el material resultante y la utilidad del mismo.
4. Práctica de Plantación y/o siembra. (Esta actividad la ha realizado Lacarra con apoyo de los monitores de Casa Gurbindo).
Los y las escolares realizan la práctica
de plantación o siembra de algún producto en
un bancal preparado para tal fin, de manera que puedan experimentar una de las
labores hortícolas. Finalmente, pueden llevarse
una plantita a casa, plantada, regada y trasplantada con sus propias manos.
RECURSOS HUMANOS:
1.
Personal voluntario
Han participado un total de 12 personas voluntarias (7 en castellano y 5 en euskera) todas socias de LACARRA. Una de ellas además se ha encargado de tareas de coordinación del proyecto asumiendo las siguientes funciones:
- Interlocución con responsables de Casa Gurbindo.
- Organización del calendario de visitas escolares.
- Movilización de la red de voluntariado en función de las necesidades de cada visita.
- Tareas de logística.
2. Escolares participantes:
Se han realizado un total de 18 visitas guiadas en las que han participado un total de 865 niños/as: 574 en castellano, 256 en euskera y 35 en inglés.
JARDUERAREN GARAPENA:
Garatu diren aktibitateak honako gaien inguruan antolatu dira:
1.
Baratzean zeharko
ibilaldia
(kasu
honetan Gurbindo Etxeako monitoreei laguntza eman zaie).
Gure ekarpena baratze-alorretan zehar
haurrak gidatzea
izan da, landare ezberdin (usaintsuak
nahiz baratzekoak) erein eta landaketa prozesu eta jateko erabilerari buruzko informazioa emanez.
Baratzean zeharko
ibilaldian sortzen ziren galdera eta zalantzak erantzutzen genituen ere.
2. Gurbindo Etxea barrutiko animaliei bisitaldia.
Gurbindo Etxean pauma, uxo, antzara, untxi, ahuntz, oilo
eta abarren
ale batzuk
daude. Monitoreek
haurrei animali ezberdinak erakusten dizkiete, behar diren azalpenak eta haurren galderei erantzunak emanez.
3. Gurbindo Etxea-ko konpostajeguneari bisitaldia.
Landatze lurra aberazteko erabiltzen den
konposta egiteko, baratzetik bertatik sortzen den materia organikoa pilatzeko gune bat prestatu da. Ikasleek konpostgune hau
behatzen dute, prozesu hau, sortzen den materia eta honen erabilera
ezagutu ditzaten.
4.
Landaketa edota ereinketa praktika ekintza. (Ekintza hau LAKARRAkideok eraman dugu, Gurbindo Etxea-ko monitoreen laguntzarekin).
Ikasle
guztiek horretarako prestatuta dagoen baratze-alor
batean landaketa edo
ereinketa praktika
egiten dute,
baratze lan
mota hau esperimentatu dezaten. Azkenean haur bakoitzak landaretxo bat, landatuta, ureztatuta eta bere eskuekin birlandatuta, etxera eraman dezake.
GIZA BALIABIDEAK:
1.
Borontatezko pertsonalgoa
Osotara 12 borontatezko pertsonak (7 gaztelaniaz eta 5 euskaraz), guztiak LAKARRAkideak, aritu dira parte hartzen. Hauetako bat, gainera, proiektuaren koordinakuntza lanean aritu da, honako funtzio hauek bereganatuz:
-Gurbindo Etxea-ko arduraduneekin harremanak eramatea.
-Eskola bisitaldien egutegia antolatzea.
-Bisitaldi bakoitzaren beharren arabera borontatezko pertsonalgo sarea mugiaraztea.
-Logistika lanak.
2. Ikasle parte-hartzaileak:
Osotara 18
bisitaldi
gidatuak egin dira, 865 haur parte-hartzaileak izanik, 574 gaztelaniaz, 256 euskaraz eta 35 ingeleraz.
VALORACIÓN:
La experiencia ha sido
muy
gratificante para
las personas participantes. Este tipo de espacios, favorece no sólo el contacto intergeneracional, muy importante ya en sí mismo sino además se les posibilita a los y las menores un acercamiento a la huerta y a sus productos.
Además se ha podido configurar un pequeño grupo de voluntariado que puede ampliarse en un futuro.
ASPECTOS A MEJORAR:
- A veces se han producido interferencias por parte de los
y las txikis en los trabajos de Huertas que también
realizan personas voluntarias. Habrá que determinar un
sistema para evitar estos incidentes.
- Ajustar mejor
las visitas escolaresen el tiempo para una adecuada planificación de las tareas a realizar.
- Revisar y mejorar el borrador Guión-Ayuda para orientación
de los y las voluntarias que realizan las visitas.
- Consolidar y ampliar la red de voluntariado para esta actividad.
BALORAPENA:
Esperientzia hau erabat atsegina izan da
parte hartzaile guztiontzat. Espazio mota hauek belaunaldiarteko kontaktuak
laguntzen dituzte,
berez garrantzitsua dena. Horrez
gain baratzera eta
bere produktuetara haurren hurbilketa ahalbidetzen da.
Honez gain, borontatezko taldetxo bat osatu ahal izan dugu, etorkizunean handitu dezakeena.
ZERBAIT HOBETU
BEHARKO:
- Batzutan baratzeetako lanetan, gure
borontatezko pertsonalgoa ari denean, hainbat arazo suertatu dira haur txikien portaera partetik. Gertakari hauek gainditzeko sistemaren bat asmatu beharko genuke.
- Egiteko dauden lanak egokiro planifikatzeko, eskola bisitaldiak zehaztapen hobearekin antolatu behar.
- Bisitaldietaz arduratzen diren borontatezko pertsonalgoa bideratzeko Laguntza-Gidoia
ziriborroa hobetu behar dugu.
- Jarduera
honetarako borontatezko sarea finkatu eta handitu beharko genuke
Iruña, a 28
de junio
de 2018ko
ekainaren
28an
No hay comentarios:
Publicar un comentario
Gracias - Eskerrik asko